פרופ' דוידוביץ': "הסרת כל המגבלות הייתה טעות"

    מהדורת הבוקר No Comments on פרופ' דוידוביץ': "הסרת כל המגבלות הייתה טעות"

    פרופ' נדב דוידוביץ' בראיון ל'קול חי': "החיסון השלישי כרגע נותן את כמו שציפינו. תופעות לוואי יחסית נמוכות בדומה למנות החיסון הראשונה והשניה. מבחינת ההגנה יש הבדל דרמטי, שניכר בעיקר בקרב בני 50-60 ומעלה"

    סגר | צילום: פלאש 90 צילום: פלאש90
    23:36
    13.05.24
    נתי קאליש No Comments on פרסום ראשון: מי יהיה הממשיך? נחשפת צוואתו של האדמו"ר מביאלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש90

    יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, פרופ' נדב דוידוביץ' שוחח עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר, על נתוני התחלואה הגבוהים הבוקר: "אנחנו רואים המשך של העלייה בהדבקה, אם כי יש התמתנות. מקדם ההדבקה שהגיע כבר ל-1.4, עכשיו הוא סביב 1.2. גם אחוז החיוביים גבוה אבל יחסית יציב, מעבר לזה חשוב להסתכל על החולים קשה והעומס על המערכת. העומס הוא גבוה, אבל אנחנו מתחילים לראות שינוי מגמה, בעיקר בגלל החיסונים".

    עם זאת, הדגיש פרופ' דוידוביץ': "צריך לזכור שהחיסונים לא מספיקים, צריך להקפיד גם על התו הירוק ועל המגבלות השונות. רק בצורה רב שכבתית נוכל להתמודד עם הקורונה, כדי שנוכל לחגוג את החגים בצורה נורמלית ולחזור לשגרה".

    פרופ' דוידוביץ' סבור שהסרת כלל המגבלות, הייתה פזיזה: "אני חושב שמודל האקורדיון – פתיחה וסגירה היה טעות. חבל שאז הורדנו את כל המגבלות. זה היה מוקדם מידי. היום כולם מבינים שכל עוד שיעורי ההתחסנות בעולם ימשיכו להיות בפערים כל כך גדולים, המגיפה תישאר כאן".

    "כל עוד העולם לא חוסן נמשיך לראות וריאנטים, אני מקווה מאוד שלא כאלה שהחיסון כבר לא יהיה יעיל נגדם, בינתיים יש לנו מזל גדול שהחיסון עובד", אומר יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור. לדבריו "החיסון השלישי כרגע נותן את כמו שציפינו. תופעות לוואי יחסית נמוכות בדומה למנות החיסון הראשונה והשניה. מבחינת ההגנה יש הבדל דרמטי, שניכר בעיקר בקרב בני 50-60 ומעלה".



    0 תגובות